09 december 2010

Ingenjörskonst

Priset för insatser inom Ingenjörskonst går i år igen till Bodil


Ingenjörskonsten, nog är den en gåva,

men att lova och lova, det är för lätt

Jag ser det när jag går hemma och plockar

i dammiga hörn.


Visst! Inga problem! Det går bra, säger jag.

Jag åker snart hem, jag ska bara, bara.

Och sen, när det här projektet är färdigt,

då blir det bättre...


Det är bara nu jag inte orkar mer,

huvudet spränger, jag vill lägga mig ner.

Ingenjörskonsten, den har sitt pris, ja visst,

tackar för det, tack.



2 kommentarer:

Jörel sa...

Ha ha, smart om ingenjörskonstens pris att betala och få. Courage!

Jorun sa...

Ja, det var en fin dubbeltydighet! Så tråkigt att alla sliter och släpar så hårt. Jag hoppas på ett gott nytt år och ser fram emot en väldigt avslappnad jul.